torsdag 15 november 2012

Jag vill inte se sladdar!

På en av väggarna i vardagsrummet skulle det nu upp en vägghängd TV. Strax under en vägghängd TV-bänk (som enligt mig för övrigt är hemmets fulaste och nödvändigaste möbel om man nu har en TV).

Problemet är ju att det krävds en ström- och antenntillförsel till TV:n samt div andra anslutningar till TV-spel osv. Jag bestämde mig då för att borra hål i väggen på två ställen och skapa en dold kanal mellan TV och TV-bänk.
Pappa bara skakade på huvudet åt mina ideér... Vad som fanns i väggen kunde vi bara gissa, troligen flis. Sen fanns det ett litet riskmoment till, att det var horisontellreglat istället för vertikalt. Det gick inte att kolla med en regelavkännare eftersom hela väggen bestod av massivt trä.


Here we go...

Det färdiga hålet... med Tv-upphängning och Tv-bänksupphängning. 
Hål nr två skulle sedan borras genom TV-bänken och rakt in i väggen. Därefter var det till att börja gröpa ur all flis. Till min stora glädje (INTE!) var det horisontellreglat och regeln låg precis i blickfånget mellan TV och TV-bänk... morr... min idé var ju nästan perfekt!
Var till att glatt såga ännu ett hål som sedan måste täckas, spacklas och målas, jippie!
Kabelgenomföring, steg ett.

Jag är mycket koncentrerad... det ska gå!
När TV-bänken sedan var på plats grejade vår elektriker ett eluttag i TV-bänken som är draget från köket. Fiffigt värre! 
Det färdiga resultatet får ni snart se....

1 kommentar:

  1. Du är ju så himla bra Annelie! :)
    Inte bara tjej, sambo, ambulanssjuksköterska utan snickare också.
    Himla spännande att följa med er i ert husfixande.
    Kram

    SvaraRadera